Kimppakämppä ja kommelluksia

 Täällä sitä taas ollaan. Saavuin vasta Freshers weekin puolivälissä, mutta siinäkin oli ihan tarpeeksi minulle. Olen tulossa vanhaksi. Miten ihmeessä selvisin hengissä siitä juhlimismäärästä jota harrastin kun olin 18... Minulla on ollut nyt vasta muutama oppitunti, ensi viikolla alkaa vasta kunnolla.
 Nyt on siis uusi kämppä. Viihdyn täällä minun huoneessa, ei liian pieni. Pitäisi vain sisusta se omannäköiseksi, ehkä maalata taulu seinälle tai jotain. Asuntokin on kiva ja siihen nähden kummallisen halpa, mutta ehkä se on vain tämä naapurusto joka pudottaa hintaa... Olen kotiutunut taas hyvin tänne, ihan kuin olisin ollut vain hetken poissa. Tämä on ensimmäinen kerta kun asun näin tiiviisti kämppisten kanssa, saas nähdä mitä tästä tulee. Opiskelija-asuntoloissa oman rauhan saaminen on helppoa kun ympärillä asuu niin paljon muita ihmisiä, mutta pelkään että asuminen vain kahden muun henkilön kanssa vähentää mahdollisuuksia olla yksin silloin kun haluaa.
 Ongelmilta ei toki vältytty. Päätin avata pankkitilin, muttei se ollutkaan niin helppo homma, koska asun osoitteessa joka ei ole yliopiston omistama, ja pankki tarvitsee 'todistuksen' osoitteesta, mutta jostain syystä minun vuokranantajan kirjettä ei kelpuuteta. No, siitä päästiin yli ja ongelmaksi osoittautui se, ettei yliopiston suosituskirjeessä ole minun toista nimeä. Kun se ei ole juuri niin kuin passissa niin pitäähän siitä ongelma tehdä. Menin takaisin yliopistolle pyytämään lappua jossa olisi myös toinen nimeni, mutta ei sitä niin vain lisätä. Nainen ehdotti jo virallista nimenvaihtoa ja sisäisesti revin hiuksia päästä. Päädyttiin siihen että skannaan passin ja pyydän yliopistoa muuttamaan tietoihinsa toisen nimeni, jonka jälkeen saan kunnollisen suosituskirjeen. Sähkölaskunkin kanssa oli tänään vaikeuksia, pyysivät ihan mahdottomia hintoja. Soitettiin sinne sitten ja he olivat mokanneet jotenkin. Kaikkea sitä.
 Noin muuten kaikki on ok. Rugby jatkuu ja niin edelleen.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pitkästä aikaa

Valmistuminen ja tulevaisuuden suunnitelmat