Valmistuminen ja tulevaisuuden suunnitelmat

Hei vaan!

Nyt olisi kandintutkinto pulkassa, ensi torstaina (4.7.) on valmistujaiset! Kyllä sai pitkiä päiviä istua kirjastossa, mutta kova työ kannatti ja valmistun 1st Degreen kanssa (täällä yliopistosta valmistutaan 'loppuarvosanalla', joka riippuu kolmannen ja neljännen vuoden aikana saaduista kurssiarvosanoista - 1st Degree vastaten 9.5- 10 loppuarvosanaa, 2:1 Degree 8-9+ jne). Useimmat yliopistot vaativat 2:1 Degreetä mikäli mielii maisterintutkintoon.
Ainiin, ja osa perheestäni tulee tänne valmistujaisiini, joka jo itsessään on minulle iso juttu, mutta eniten odotan sitä että saan jakaa heille osan omasta Skottikokemuksestani, ja vien heidät Dundeesta ensin Aberdeeniin ja sieltä Edinburghiin!

Hain maisterintutkintoon (Forensic Psychology MSc - Rikospsykologia) Glasgowhun, Lontooseen ja Birminghamiin. Kävin haastattelussa Lontoossa (oli aika jännät paikat), johon minun piti valmistella PowerPoint esitys tutkimussuunnitelmasta ja vastailla haastattelijoiden kysymyksiin. Haastattelu meni ilmeisen hyvin, sillä minut hyväksyttiin sinne opiskelemaan! Glasgow oli alunperin paikka johon todella halusin päästä opiskelemaan, mutta poikaystäväni uran ja meidän yhteiselon kannalta olisi luultavasti järkevintä muuttaa Lontooseen. Kävin myös Glasgowssa haastattelussa, mutta en usko että se meni kauhean hyvin (saattoi vähän johtua myös siitä, että salaa toivoin että minua ei hyväksytä Glasgowhun jotta minun ei itse tarvitse valita "haluamani" ja "järkevän" vaihtoehdon väliltä)... Birminghamiin minulla olisi ollut haastattelu 2.7., mutta kyllä minä sitten ennemmin Lontooseen menen kuin Birminghamiin, joten peruin hakemukseni ja haastattelun.
Seuraavaksi kai sitten asuntojenhakuun kesän jälkeen ja raha-asioita selvittelemään...

Lontoo suurkaupunkina vähän kauhistuttaa ajatuksena, mutta olen tässä yrittänyt listailla positiivisia asioita siellä asumisesta. Ainakin halvat lennot, ja työharjoittelun kuuluminen tutkintoon houkuttelevat. Vähän kevyempänä lisänä, Lontoosta löytyy paras halpa sushiketju (Wasabi), eikä varmasti tule tekemisen puutetta kuten täällä Dundeessa.

Odotan innolla mitä tulevaisuus tuo tullessaan :)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Kimppakämppä ja kommelluksia

Pitkästä aikaa

Pääsiäisloma- Ranska ja kirsikankukkia